07/10/2021

Two men holding a signDescription automatically generated with low confidenceSinds oktober 2021 heeft de Gemeente Fryske Marren er een nieuw serviceclub bij: Lionsclub Lemmer. De club is opgericht in oktober jl. op initiatief van Albert Smand en Jeroen van Asch. Inmiddels telt de club 20 enthousiaste leden. Lionsclub Lemmer heeft als doel om ‘proactief betrokken te zijn bij onze regionale samenleving’.

In de praktijk betekent dit dat Lionsclub Lemmer met de inzet van handen, hersenen en middelen hulp gaat bieden waar nodig. Volgens Smand: “Wij willen ons steentje bijdragen door in de regio initiatieven te ontplooien om kwetsbare jongeren en ouderen te helpen. We zijn in gesprek met verschillende partijen om te kijken waar onze hulp de meeste toegevoegde waarde heeft”.

Lionsclub Lemmer is onderdeel van Lions International. Het internationale motto van alle Lionsactiviteiten is ‘we serve’, oftewel Lions Helpen. Met deze gedachte proberen Lions praktische oplossingen te vinden voor problemen in de samenleving. Wereldwijd gaat het hierbij om bijvoorbeeld het realiseren van medische voorzieningen voor blinden, het terugdringen van diabetes en ondersteuning van scholen en ziekenhuizen. Nederlandse Lionsclubs richten zich meer op het creëren van mogelijkheden voor kansarme kinderen, het organiseren en begeleiden van vakanties voor zieken en gehandicapten en de financiële ondersteuning van goede doelen.

Wil je meer weten, kijk dan eens op www.lions.nl of neem contact op met ons via lemmer@lions.