De Voedselbank Lemmer heeft deze maand een bedrag van EUR 2,500 ontvangen. Het geld wordt door de lokale Voedselbank benut voor het ondersteunen van gezinnen in en rondom Lemmer. In December was er ook een speciaal kerstdiner voor clienten bij de Wildeman georganiseerd: “Met het motto voor en door Lemmer, zetten wij ons met volle overtuiging in. De stille armoede is een groot probleem. Ken je iemand die onze hulp kan gebruiken, vertel ze dan over de Voedselbank”, aldus Daniëlle Raab Voorzitter van Voedselbank Lemmer.

[Foto: van links naar rechts: Tonny Kroes, Daniëlle Raab, Wim de Koning, Mark Achterberg en Joost van Grol]

Het bedrag is de opbrengst van een wijn & visactie waarbij geïnteresseerden mooie wijnen met een goed verhaal en gerookte zalm konden kopen. Dankzij de grote interesse in onze gemeente en erbuiten was de actie erg geslaagd. Voor deze actie heeft Lionsclub Lemmer samengewerkt met Lehos, de lokale wijn- en visleverancier, die voor de mooie wijnen en de goede logistiek zorgde.