07/10/2023

Op 7 oktober 2023 kwamen we als trotse leden van Lionsclub Lemmer samen voor een grootschalige opruimactie tijdens onze "Skjin Wetter Actie". Met de pittoreske wateren van Lemmer als ons werkterrein, begaven we ons op onze bootjes naar verschillende locaties, waaronder de binnenhaven, de Zijlroede en 't Dok.

Gedurende de dag zetten negen leden van de Lionsclub Lemmer zich onvermoeibaar in om het water van deze prachtige locaties te ontdoen van de verstikkende grip van zwerfafval. Met elke peddelslag en elke greep in het water, visten we plastic zakjes, bakjes, blikjes en ander afval op, dat daar onachtzaam was achtergelaten of door het lot in het water was gebracht.

Het was hartverwarmend om te zien hoe onze gemeenschap samenkwam om een ​​verschil te maken voor onze geliefde wateren. De 2 kuubzakken vol met afval die we uit het water visten, vertegenwoordigden niet alleen een tastbaar resultaat van onze inspanningen, maar ook een symbolische overwinning op de vervuiling die onze natuur bedreigt.

De "Skjin Wetter Actie" was niet alleen een kans om het water schoon te maken, maar ook om bewustwording te creëren over het belang van het behoud van onze natuurlijke omgeving. Door samen te werken, hebben we laten zien dat door kleine, maar vastberaden stappen te zetten, we een groot verschil kunnen maken voor de toekomst van ons milieu en onze gemeenschap.